Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, με ιδιαίτερες αναφορές στην Αμβρακία Οδό και την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας.
Πριν την έναρξη της ομιλίας του, με αφορμή το κολακευτικό σχόλιο του προεδρεύοντος κ. Απόστολου Αβδελά για τη Λευκάδα, ο Βουλευτής άδραξε την ευκαιρία να καλέσει τους πολίτες να την επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά το νησί με τις μοναδικές παραλίες, τις οποίες μάλιστα χαρακτήρισε ως «τις ομορφότερες του κόσμου».
Στην ομιλία του ο Βουλευτής ανέφερε ότι η Νέα Δημοκρατία πριν δύο χρόνια κλήθηκε να διαχειριστεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη κατάσταση στα μεγάλα έργα, όπου παθογένειες και αστοχίες του παρελθόντος, λανθασμένες και αδιέξοδες επιλογές, είχαν οδηγήσει πολλά από αυτά στις καλένδες.
Τόνισε ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδας Ε65, που θα συνδέσει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, με την Ιταλία (μέσω της Ηγουμενίτσας), αλλά και με τα Δυτικά Βαλκάνια, την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη, έρχεται ως αποτέλεσμα σκληρών διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με την Κομισιόν προκειμένου να εγκριθεί η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επεσήμανε ότι με συνολικό προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και τη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, έχει ξεκάθαρο αναπτυξιακό πρόσημο για όλη τη χώρα, δημιουργώντας νέες προοπτικές τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης για πολλές περιοχές χάρη στις γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις που εξασφαλίζει.
Ο Βουλευτής στη συνέχεια αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ένα έργο που χαρακτήρισε «σύγχρονο γεφύρι της Άρτας», αφού έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πριν από 4 τουλάχιστον χρόνια. Τόνισε ότι έπεσε θύμα αστοχιών και λανθασμένων επιλογών από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία επέλεξε τη λύση μιας νέας εργολαβίας σκούπα, ενώ το έργο ήδη κατασκευαζόταν και η αντιμετώπιση των προβλημάτων μπορούσε να γίνει μέσα από συμπληρωματικές συμβάσεις, όπως άλλωστε είχε επιβεβαιώσει τότε και το αρμόδιο Υπουργείο απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις που είχε καταθέσει ο κ.Καββαδάς στη Βουλή.
Ανέφερε ότι στις τότε παρεμβάσεις του είχε επισημάνει ότι με τη νέα εργολαβία-σκούπα το έργο θα σταματούσε, κάτι που πράγματι συνέβη καθώς ξεκίνησαν οι προσφυγές κατά του νέου διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ένα έργο μείζονος αναπτυξιακής σημασίας για τη Λευκάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας να σταματήσει.
Ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος ήταν παρών κατά την ομιλία του, για τη στενή συνεργασία που είχαν από το 2019 με σκοπό την αναζήτηση της βέλτιστης λύσης για την υλοποίηση του έργου, καθώς και για το ότι αντιλήφθηκε από την πρώτη στιγμή τη σημασία και την εμβέλεια αυτού του έργου για την ανάπτυξη της περιοχής.
Ανέφερε ότι ο δρόμος θα ολοκληρωθεί έως το 2023, ενώ η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2022, καθώς και ότι μαζί με τους νέους οδικούς άξονες Βόνιτσας-Λευκάδας και Άκτιου-Αγίου Νικόλαου, η Αμβρακία οδός θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής, δημιουργώντας προϋποθέσεις τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης, με δεδομένη μάλιστα και την αναβάθμιση του αεροδρομίου στο Άκτιο.
Τόνισε ωστόσο, απευθυνόμενος στον Υπουργό, ότι για τη Λευκάδα, ο χάρτης των νέων μεγάλων υποδομών θα συμπληρωθεί μέσα από την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης που θα συνδέει το νησί με την Αιτωλοακαρνανία. Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής στην ομιλία του ανέφερε:
«Πρόκειται για ένα έργο πνοής για τη Λευκάδα, ιδιαίτερα ενόψει της ολοκλήρωσης και των νέων οδικών αξόνων. Το νησί μας είναι εξαιρετικά ελκυστικός τουριστικός προορισμός όχι μόνο για τις ομορφιές και τις ποιοτικές υπηρεσίες τουρισμού, αλλά και επειδή έχει το προσόν της χερσαίας πρόσβασης. Τους καλοκαιρινούς μήνες, ακόμα και φέτος που ο τουρισμός είναι μειωμένος, οι ουρές που σχηματίζονται τόσο στη στεριά από αυτοκίνητα, όσο και στη θάλασσα από σκάφη, είναι τεράστιες.
Φανταστείτε ότι, για να φτάσει κανείς στη Λευκάδα από την Πάτρα, χρειάζεται δύο ώρες, όμως τους καλοκαιρινούς μήνες, για να μπει στο νησί από την πλωτή γέφυρα και να διασχίσει το παραλιακό μέτωπο της πόλης, μια απόσταση δηλαδή 4 χιλιομέτρων, χρειάζεται μιάμιση ώρα με δύο ώρες. Το δε μποτιλιάρισμα είναι ανυπόφορο όχι μόνο για τους επισκέπτες αλλά, πολύ περισσότερο, για τους κατοίκους.
Τα τελευταία δύο χρόνια, είχαμε διαρκείς επαφές και συναντήσεις στο Υπουργείο Υποδομών, με τον κ. Καραμανλή, και με το γενικό γραμματέα του Υπουργείου κ. Καραγιάννη, για να υπάρξει πρόοδος και θέλω να τους ευχαριστήσω και δημόσια για το ενδιαφέρον και τη στήριξή τους.
Πρόκειται για ένα έργο που οι Λευκαδίτες περιμένουν εδώ και δεκαετίες, και το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση και οι τοπικοί της εκπρόσωποι στη Λευκάδα το μπλόκαραν. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός το αγκάλιασαν, το ενέταξαν στα μεγάλα έργα υποδομών για τα επόμενα χρόνια και δουλεύουν για να δρομολογηθεί.
Σήμερα, έπειτα από πολλά χρόνια προσπαθειών, χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί οι γνωμοδοτήσεις από αρκετά υπουργεία, όπως τα Υπουργεία Υποδομών και Πολιτισμού, αφού εξέτασαν και αξιολόγησαν εναλλακτικές, προκρίνουν τη λύση της υποθαλάσσιας ζεύξης. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε και την οριστική απάντηση από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ), και κατόπιν το Υπουργείο Υποδομών θα διατυπώσει την τελική πρόταση. Το επόμενο βήμα είναι να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση – και θέλουμε και τη δική σας βοήθεια, κύριε Υπουργέ, για να προχωρήσουν οι διαδικασίες όσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά γίνεται.
Έτσι, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με αποφασιστικότητα και ευελιξία, με διαφάνεια και υπευθυνότητα, σχεδιάζουμε τις υποδομές και τις επενδύσεις που αποτελούν θεμέλιο για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για την βελτίωση της ποιότητας ζωής, της καθημερινότητας των πολιτών.
Προετοιμάζουμε τη χώρα για το μέλλον, συνεχίζουμε να χτίζουμε και να δημιουργούμε.»
Το βίντεο της ομιλίας μπορείτε να δείτε εδώ