
Μήνας εκπτώσεων θα είναι ο Νοέμβριος, καθώς σε 8 ημέρες ξεκινάει ένα μπαράζ προσφορών και εκπτώσεων που θα διαρκέσει έως το τέλος του μήνα.
Ο πιο αγαπημένος μήνας των καταναλωτών ξεκινά με μία ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ακολουθεί η… εβδομάδα της Black Friday (η οποία φέτος πέφτει στις 26 Νοεμβρίου) και τρεις ημέρες αργότερα, στις 29 Νοεμβρίου, η Cyber Monday.
Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι, η εβδομάδα του Black Friday συνέπεσε με την περίοδο των lockdown, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να απογειωθεί το e-shopping. Ενδεικτικά, μόνο μέσω Skroutz, ο τζίρος κατά τη διάρκεια της εβδομάδας εκείνης αυξήθηκε κατά 73% και οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 150% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019.
Προσοχή στις μεγάλες προσφορές
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή είχε δώσει σχετικές οδηγίες προς τους καταναλωτές, οι οποίοι πολλές φορές βιάζονται να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, όταν βλέπουν μεγάλες προσφορές.
Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι καταναλωτές θα πρέπει:
Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.
Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.
Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.
Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal).
imerisia.gr