Οδηγούμε στο τμήμα της Αμβρακίας Oδού που δόθηκε στην κυκλοφορία

Αν στις διακοπές σας ταξιδεύετε βορειοδυτικά, προς Λευκάδα, Πάργα, Σύβοτα, Παξούς, Κέρκυρα, μια ευχάριστη έκπληξη σας περιμένει στο ύψος της λίμνης Αμβρακίας, καθώς παραδόθηκε το ανατολικό τμήμα της Αμβρακίας Οδού, και μάλιστα 5 μήνες νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.

Πρόκειται για 17 χιλιόμετρα τα οποία οδηγούν από τον κόμβο της Ιονίας Οδού, πλάι στη λίμνη Αμβρακία, κατ ευθείαν στο Λουτράκι και τον Αμβρακικό κόλπο, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία.

Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας γλιτώνει τους ταξιδιώτες από τα πιο δύσκολα χιλιόμετρα της διαδρομής, κατ αρχήν από πλευράς απόστασης, που μειώνεται κατά 7 χλμ, περισσότερο όσον αφορά τον κερδισμένο χρόνο, αφού εξοικονομούνται 20-25 λεπτά, και προπαντός από πλευράς επικινδυνότητας.

Η παλιά διαδρομή περιλάμβανε τμήμα δύσκολων στροφών όπου συχνά συνέβαιναν σοβαρά ατυχήματα, κοντά στο χωριό Σπάρτο, ενώ περνούσε από το κέντρο της Αμφιλοχίας και τις παραλιακές καφετέριες, όπου τα γκαρσόνια έπρεπε να κάνουν σλάλομ με τον δίσκο στο χέρι ανάμεσα στα διερχόμενα φορτηγά, λεωφορεία και ΙΧ.

Επιπλέον ήταν ένας δρόμος σε κάκιστη κατάσταση, κυρίως κατά την δεκαετία του 2010-19, που ήταν γεμάτος κρατήρες στους οποίους αρκετοί οδηγοί έσπασαν ζάντες και έσκισαν λάστιχα.

Η Αμβρακία (αυτοκινητόδρομος Α52) αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού Ε55, ενώνει την Ιονία Οδό με το αεροδρόμιο και το υποθαλάσσιο τούνελ του Ακτίου. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο 48,5 χλμ με δύο λωρίδες ανά ρεύμα και κεντρικό στηθαίο, χωρίς όμως ΛΕΑ. Το δυτικό τμήμα 15 χλμ είχε ήδη παραδοθεί τον Απρίλιο 2019 οπότε, μετά την χθεσινή παράδοση του ανατολικού τμήματος, απομένει μόνο το κεντρικό τμήμα 16,5 χλμ, το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2023.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννης έδωσε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία: Κατά μέσον όρο συνέβαιναν 120 τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο στον παλιό δρόμο τον οποίο αντικαθιστά η Αμβρακία, με ετήσιο απολογισμό περίπου 20 τραυματίες και 3 νεκρούς.

Δηλαδή, στις δεκαετίες που χάθηκαν, ένα χωριό έσβησε και μια κωμόπολη έμεινε με τραύματα και αναπηρίες μόνο σε αυτό το δρόμο.

Ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, που παραβρέθηκε στα εγκαίνια, παρουσιάστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι ολόκληρο το έργο θα παραδοθεί νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, εντός του 2023.

Οδηγήσαμε στην Αμβρακία Οδό, και απολαύσαμε την ενδιαφέρουσα θέα, αρχικά στους βαλτότοπους της λίμνης Αμβρακίας με τα σπάνια πουλιά, στη συνέχεια στο επιβλητικό τοπίο του Ξηρόμερου και τελικά στον Αμβρακικό.

Η άσφαλτος είναι σχετικά τραχιά, με υψηλό συντελεστή τριβής, που μεταφράζεται σε αυξημένη πρόσφυση με το σχετικό τίμημα στην κατανάλωση. Σε ένα μικρό σημείο είχαμε ελαφρές αναπηδήσεις λόγω κακοτεχνίας, που ελπίζουμε να διορθωθεί πριν την οριστική παράδοση ολόκληρου του έργου.

Το όριο είναι παντού 90 χλμ/ώρα, καθώς η χάραξη του δρόμου προσφέρεται για μεσαίες και όχι υψηλές ταχύτητες. Ατυχώς, όπως διαπιστώσαμε, πολλοί οδηγοί παρασύρονται από τις δύο λωρίδες ανά ρεύμα και οδηγούν με αρκετά υψηλότερες ταχύτητες και αυτό, σε συνδυασμό με την απουσία ΛΕΑ, είναι σημείο άξιο προσοχής.

Στα 17 αυτά χιλιόμετρα δεν υπάρχουν διόδια, ούτε ΣΕΑ ή κάποιο πρατήριο, ούτε καν τουαλέτες, οπότε αν σχεδιάζετε να ταξιδέψετε εδώ, φροντίστε να καλύψετε τις λοιπές ανάγκες σας εντός Ιονίας.

Κρίμα που δεν είχαμε αυτούς τους δρόμους από τότε που έπρεπε. Χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, χάθηκαν αναπτυξιακές ευκαιρίες ενώ οι φίλοι της αυτοκίνησης χάσαμε σε κακούς δρόμους τα χρόνια που ήταν ψηλά οι μισθοί και φτηνή η βενζίνη.

4troxoi-gr