Οι επιχειρηματίες καλούνται να επιλέξουν είτε μία Covid free επιχείρηση, είτε αυστηρότερα πρωτόκολλα λειτουργίας, από τις 15 Ιουλίου. Από την άλλη οι πελάτες θα πρέπει να επιλέγουν ανάλογα με το αν έχουν κάνει εμβόλιο ή όχι.

Την ώρα που η κυβέρνηση ελπίζει πως με τα προνόμια στους εμβολιασμένους θα τονωθεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα, δεν είναι λίγοι οι καταστηματάρχες που έχουν μπερδευτεί με τους νέους κανόνες σε αμιγείς και μικτούς χώρους σε εστίαση και ψυχαγωγία.

Συγκεκριμένα μετά την ανακοίνωση του Freedom Pass των 150 ευρώ στους νέους, χτες η κυβέρνηση προχώρησε στην ανακοίνωση μίας σειράς προνομίων στην εστίαση και στην διασκέδαση, που όμως μπέρδεψε αρκετούς επιχειρηματίες.

Στην ουσία, οι επιχειρηματίες καλούνται να επιλέξουν είτε μία Covid free επιχείρηση, είτε αυστηρότερα πρωτόκολλα λειτουργίας, από τις 15 Ιουλίου.

Το νέο μοντέλο που ανακοινώθηκε αποτελείται από πολλούς αστερίσκους που θα πρέπει να γνωρίζουν κυρίως οι επιχειρηματίες, αλλά και όσοι πολίτες αποφασίσουν να καθίσουν στο εσωτερικό ενός μαγαζιού.

Ήδη δεν είναι λίγες οι συνομοσπονδίες πάντως που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους με το συγκεκριμένο πλαίσιο, χαρακτηρίζοντας το περίπλοκο.

Τα «θολά» σημεία

Υπάρχουν δηλαδή κάποια θολά σημεία στο σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, λίγες ώρες μετά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, υπήρξε μια τροπολογία στο ζήτημα.

Έτσι, στα καταστήματα που θα επιλέξουν το μικτό σύστημα, οι ανεμβολίαστοι πρέπει να έχουν κάνει rapid test για να μπουν σε αυτό. Το κόστος των rapid test ανέρχεται στα δέκα ευρώ. Κάθε άτομο που δεν έχει εμβολιαστεί, θα πρέπει να κάνει ένα τέτοιο τεστ.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, το κόστος των rapid tests μπορεί να είναι μεγαλύτερο από… το κόστος της εξόδου που θα επιλεγεί.

Σχετικά με τα ζευγάρια που δεν είναι και οι δύο εμβολιασμένοι, θα πρέπει να επιλέξουν μικτό κατάστημα και να καταβάλει ο ανεμβολίαστος το κόστος του rapid test.

Τέλος, και οι τουρίστες που δεν είναι εμβολιασμένοι, θα πρέπει να κάνουν rapid test για να εισέρχονται στα ανάλογα καταστήματα.

Η νέα πραγματικότητα με τα καταστήματα για εμβολιασμένους και μη δημιουργεί εύλογες ερωτήσεις.

Πως θα γνωρίζει ο πελάτης εάν ένα συγκεκριμένο κατάστημα είναι αμιγές ή μεικτό;

Στην είσοδο θα υπάρχει ειδική σήμανση, την οποία θα ορίζει η ΚΥΑ και την οποία θα μπορούν να προμηθευτούν οι καταστηματάρχες.

Ανεμβολίαστος που αρνείται το τεστ, μπαίνει σε εστιατόριο, μπαρ κ.λπ.;

Θα απαγορεύεται η είσοδος.

Ποιος θα ελέγχει την είσοδο των πελατών;

Το βάρος πέφτει στον αρμόδιο του χώρου εστίασης ή διασκέδασης.

Πως θα καλύπτονται οι καταστηματάρχες απέναντι σε πελάτες που ενδεχομένως θα αντιδρούν;

Η ΚΥΑ θα τους καλύπτει νομικά για την επιλογή να δέχονται μόνο εμβολιασμένους στα καταστήματα τους.

Σε κλειστούς χώρους εστιατορίων, καφέ, σινεμά, θεάτρων καθώς και σε υπαίθρια και κλεισ΄τα κέντρα διασκέδασης. μουσικά κέντρα και κλάμπ, όπου θα απαιτείται αρνητικό test, θα μπορεί κάποιος να μπει με self test;

Όχι. Μόνο με PCR ή rapid test. Εξαιρούνται οι ανήλικοι, που θα μπορούν να μπουν με δήλωση self test από τους γονείς τους.

Τίθεται βεβαίως το ερώτημα, γιατί για την προσέλευση στην εργασία αρκούσε και αρκεί το self test, ενώ εν προκειμένω απαιτείται PCR ή rapid test.

Ποιος θα καλύπτει το κόστος του test;

Το κόστος προφανώς και θα το καλύπτει ο ίδιος ο πελάτης.

Στους αμιγείς χώρους θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός για το προσωπικό;

Όχι, καθώς η εισήγηση της Επιτροπής Βιοηθικής άνοιξε το δρόμο για υποχρεωτικό εμβολιασμό μόνο των υγειονομικών και των εργαζόμενων σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων.

Ποιος θα ελέγχει την τήρηση των μέτρων;

Η ΕΛΑΣ και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, που ελέγχουν και σήμερα την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.

In.gr