Ακαρνανικά Νέα

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται δύο υποθαλάσσια τούνελ τα οποία θα προσφέρουν «ανάσα» στη Λευκάδα και θα αναβαθμίσουν τη Σαλαμίνα, εξυπηρετώντας απρόσκοπτα μεγάλο όγκο οχημάτων.

Τον δικό τους ξεχωριστό ρόλο στον τομέα των μεταφορών διαδραματίζουν οι υποθαλάσσιες σήραγγες, οι οποίες από την πρώτη στιγμή της «εμφάνισής» τους (μέσα του 19ου αιώνα) πάντασαγήνευαν τους ταξιδιώτες, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις τους.

Πρόκειται για τούνελ που διέρχονται και κατασκευάζονται ολόκληρα -ή κατά ένα μέρος τους- κάτω από έναν όγκο θαλάσσιου νερού, σε μέρη όπου η σύνδεση με γέφυρα ή με οχηματαγωγά πλοία (φέρρυ) είναι αδύνατη για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση μεγάλου συγκοινωνιακού φορτίου.

Σε όλο τον κόσμο εκτιμάται ότι υπάρχουν περί τις 200 υποθαλάσσιες σήραγγες, μία εκ των οποίων βρίσκεται στην Ελλάδα. Πρόκειται για την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου που ολοκλήρώθηκε το 2002 και συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο, στο άνοιγμα του Αμβρακικού Κόλπου.

Τα υποθαλάσσια τούνελ στην Ελλάδα, ωστόσο, θα… τριπλασιαστούν εφόσον πάρουν σάρκα και οστά τα δύο εμβληματικά κατασκευαστικά πρότζεκτ που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης. Πρόκειται για τις υποθαλάσσιες ζεύξεις Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας και Σαλαμίνας-Περάματος.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας

Το έργο ΣΔΙΤ το οποίο φέρει τον χαρακτηρισμό «Εθνικού Επιπέδου» (σ.σ. αυτό σημαίνει ότι εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό) αποτελεί μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η ωρίμανση του έργου προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, για να πάρουν σειρά τα τεύχη δημοπράτησης που αποτελούν το αποφασιστικό στάδιο για την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Για τη σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας θα εκτελεστούν έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ., εκ των οποίων το 1,24 χλμ. θα γίνει σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους 1,2 χλμ.

H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.

Η υλοποίηση της υποθαλάσσιας Σήραγγας θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της εισόδου του νησιού της Λευκάδας, το οποίο ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες μαστίζεται από κυκλοφοριακή ασφυξία.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Το έτερο μεγάλο υποθαλάσσιο οδικό έργο αφορά τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος το οποίο ουσιαστικά θα σηματοδοτήσει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στα 5 λεπτά, από τη μισή ώρα που απαιτείται σήμερα μέσω των φέρυ μποτ που κάνουν την εν λόγω διαδρομή.

Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ την ίδια ώρα θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας, αφού καθημερινά θα προσφέρεται απρόσκοπτη πρόσβαση σε αυτό.

Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2023, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ. Η παράδοση του έργου θα γίνει μέσα στην επόμενη 4ετία από την υπογραφή της σύμβασης.

Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Ακόμα, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά ενός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.

Εν συνεχεία, θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.

www.carandmotor.gr