Ακαρνανικά Νέα

Αγαπητοί συν-δημότες είμαι αρκετά χαρούμενος που τα δύο πρώτα άρθρα ,σας άρεσαν και είχαν την ανάλογη ανταπόκριση. Την δυνατότητα αυτή μου την έδωσε ο δημοσιογράφος και  εκδότης κ.Φράγκος ,όπου η συνεργασία μας έχει πάντα θετικά αποτελέσματα. Η εφημερίδα έφτασε αισίως στο  τεύχος 170 ,που σημαίνει από μόνο του ,την αξία της καθώς και τον πλουραλισμό στις θέσεις και τις ιδέες ,που αγγίζουν ευρύτατη μάζα αναγνωστών, του μοναδικού ανεξάρτητου μέσου της περιοχής μας.

Τα δύο προηγούμενα άρθρα ήταν σχετικά με την παραπληροφόρηση και εξαπάτηση ανθρώπων και ομάδων ,με ψεύτικες πληροφορίες ,όπου υπηρετούν ιδία συμφέροντα και καταστάσεις .και όπως καταλάβατε δεν είναι καινούργια «πατέντα» ,η οποία αναδείχθηκε μέσω του διαδικτύου, αλλά υπήρχε από αρχαιοτάτων χρόνων ,και αυτό  ήθελα να στηρίξω ,και να τονίσω. Θα επανέρθω σε επόμενο μήνα ,καθώς είναι πολύ μεγάλο και ενδιαφέρον.

ΠΕΙΡΑΤΕΣ

Αυτό το μήνα αποφάσισα να ασχοληθώ, με αυτή την υπέροχη αλλά και παρεξηγημένη ομάδα ανθρώπων τους Πειρατές. Οι λέξεις «πειρατεία» και «πειρατής» προέρχονται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα πειράω-ω το οποίο σημαίνει ,προσπαθώ-δοκιμάζω. Η πρώτη γραπτή αναφορά γίνεται σε Αθηναϊκό νόμισμα ψήφισμα της Ελληνιστικής περιόδου προς τιμή του Επιχάρους ,ο οποίος κατά το Χρεμωνίδειο πόλεμο ,διακρίθηκε στη φύλαξη των ακτών της πόλης. Είναι συνδεδεμένο ,με την κατάκτηση των νερών από τον άνθρωπο. Η ιστορία της είναι μακρά θορυβώδης .Τα σύμβολα των πειρατών, έχουν γίνει θρύλοι λαϊκοί ,οι μονόφθαλμοι με το καλυμμένο μάτι, το σεντούκι με τα χρυσά φλουριά, οι νεκροκεφαλές ,τα ξύλινα πόδια, έμειναν στην συνείδηση και στο μυαλό, και περνώντας από στόμα σε στόμα ,δημιουργήθηκε πολλές φορές μια λανθασμένη εικόνα για αυτή την κάστα .Φυσικά ήταν άνθρωποι πολεμοχαρείς ,αλλά στο ξεκίνημα τους είχαν κανόνες τιμής ,προς τα παιδιά τις γυναίκες, που τα προστάτευαν  όταν έκαναν τα ρεσάλτο στα καράβια. Οι  επιθέσεις τους ήταν κυρίως σε πλοία ,τα οποία μετέφεραν πολύ χρυσό και πολύτιμα αγαθά. Αυτά φυσικά τ α είχαν στην κατοχή τους κυρίως  οι κυβερνητικές δυνάμεις  ,ή πολλοί πλούσιοι της εποχής. Δεν είχαν πατρίδα ,όπου έπλεαν τα νερά, κατέληγαν και μοιράζονταν όλοι εξίσου το ίδιο ,τα απαλλοτριωμένα τιμαλφή. Η αναφορά όμως ξέφυγε στο κυριολεκτικό που συνέβη του προηγούμενους  αιώνες ,αλλά πλέον ότι έχει να κάνει με κλοπή δικαιωμάτων κυρίως πνευματικών, συνήθως αναφερόμαστε σε πειρατεία. Αυτό είναι μι άλλη συζήτηση που θα την ανοίξω σε επόμενο άρθρο γιατί το μόνο που κάνουν είναι να βάζουν φρένο στην ανάπτυξη.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΗΝΟΣ

Και στο τέλος του άρθρου, θα τελειώνω ,με κάποιες δικές μου ,αναφορές σύμφωνα με τις δικές μου αντισυμβατικές αναζητήσεις.

Κοινωνικό σχόλιο μήνα : Το 1857 στις 8 Μάρτη, οι εργάτριες στα εργοστάσια κλωστοϋφαντουργίας και στα ραφτάδικα της Νέας Υόρκης ξεσηκώνονται. Κατεβαίνουν σε απεργία και διαδηλώνουν διεκδικώντας μείωση των ωρών εργασίας από 16 σε 10,εξίσωση των μισθών ανδρών και γυναικών ,ασφάλιση, καλύτερες συνθήκες εργασίας και δικαίωμα ψήφου. Μια απεργία που γίνεται κόντρα στην εργοδοτική τρομοκρατία και τους εκβιασμούς για μαζικές απολύσεις μια διαδήλωση που βάφεται στο αίμα από την βίαιη επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων.53 χρόνια μετά το 1910 η 8η Μάρτη καθιερώνεται , από εισήγηση της επαναστάτριας ,Κλάρα Τσέτκιν,ως ημέρα των εργατών.

 Πολιτικό σχόλιο μήνα : η ψήφιση του αντισυνταγματικού νόμου 1456 σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, όπου ισοπεδώνει την αξία των πτυχίων, φέρνει δίδακτρα και αύξηση του κόστους στα δημόσια πανεπιστήμια, αυτό φυσικά η τόση τόλμη της κυβέρνησης πηγάζει από την απουσία σύσσωμης της αντιπολίτευσης.

Στηρίζουμε την εφημερίδα ,με όποιο  τρόπο μπορεί ο καθείς ,για να μπορεί να έχετε δυνατή φωνή στα κοινά !

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ “ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ”